tisdag 1 maj 2007

12 dagar kvar..


Nedräkningen har börjat, i söndags var det två veckor kvar till årets första världskupp... idag om en vecka sitter jag på heathrow....

Träningen har rullat på bra de senaste två veckorna. Förkylningen jag drog på mig i Palma har släppt taget och hälsenan som bråkade lite har gett med sig. Det har blivit mer fart träning och fokus på färre - men intensivare pass. Härligt! Körde intervaller i torsdags, 5x(800, 400, 400 +400 jogg) starttid 3:30 på 800:ingarna och 1:45 på 400:ingarna. Ingen xtra vila mellan utan rakt igenom bara. Jmf med samma pass i fjol springer jag nu ett par/tre sekunder snabbare vilket känns lovande. Blir något liknande igen nu på torsdag, måste fortsätta bygga på grunden även om sydafrika inte är långt borta. det kommer att bli en lång säsong och Hamburg ligger ju inte förrän i augusti...

Igår körde vi ett mastodont pass på simningen, 20x400m.... armarana var lite slitna med glada för det kortare passet idag. Ett kombinerat cykel/sim pass... allt för att slipa på formen :) 400m sim+8min cykel, 300m/6min, 200m/4min och 100m/2min... Blev automatiskt ett tillvänjningspass för varmare klimat...pust.,..cykla i badhus kan bara inte vara hälsosamt.. Andrea(Withcombe) och Andrew Fargus körde samma pass. Om Andrea kör bra i Portugal nu till helgen vet jag att passet funkade :)

På måndag blir det start i Vale of Neath Triathlon, en lokal tävling på distansen 250/20/5km. Bra genomkörare samt tillfälle att träna växlingar och kolla utrustning i "skarpt läge". Sedan Tisdag avvfärd till Richards Bay. Världskuppen går den 13:e (söndag) och den 14:e åker jag till Tyskland för en bundeliga tävling i Gladbeck den 20:e.



Inga kommentarer: