måndag 6 augusti 2007

Kiel Triathlon(och NM)

Ännu en 2:a plats...
2007 ser ut att bli aret av andra platser.. 2:a i Langebaan, Corus Series i Scotland, Gladbeck och nu Kiel...
Tavlingen var av en lite annan karaktar an de senaste varldskupperna, det har ju aldrig hant tidigare att jag varit forst att dyka i vattnet efter varv 1... Fast det sager nog mer om kvaliteten pa startfaltet än min egen simning... Efter en snabb vaxling var jag forst ut pa cykeln, med forhoppning om att Nina Eggert(lagkamrat) skulle komma ikapp under forsta varvet korde jag ner huvudet och trampade pa. Efter ett varv hade jag oppnat en 25sek lucka, vilket senare utökades till 45sek, 50, 1min, 1:10 och som mest 1:15.
Med Frintova(CZE) som storsta hotet hoppades jag fa en lucka tillrackligt stor for att kunna halla undan pa lopningen. Och med tre lagkamrater i forfoljargrupen skulle Frintova tvingas ta stort ansvar for att halla farten i klungan uppe.
Benen kandes fina ut pa löpningen och varv ett och tva lyckades jag halla undan hyffsat(-5sek pa varv ett, -6 pa varv tva). Men sen sa det stopp. Med start 12:30 och med gassande solsken hade temperaturen klättrat upp kring de 30. Vatskekontrollen var under all kritik(enligt KJ sa svarlokaliserad att det tog honom 3 varv att upptäcka den) och jag fick börja betala för min solo cykling.... Pa tredje varvet sprang Frintova förbi, och efter det tog det helt stopp. Tur för mig att hon var den enda som sprang riktigt fort fran andra gruppen... I mal blev jag tvaa, ngt trött och valdigt torr... Det tog ett tag innan dopningkontrollen blev avklarad...
Fick mig i alla fall en bra genomkörare inför SM, var ju ett tag sedan man körde 40km tempo... Ocksa trevligt att se lite svenska färger i bade herrstarten pa lordagen och i damracet pa sondagen. Bra jobbat allihopa!
I lagsammandraget vann vi med vart damlag, detta var fjarde vinsten pa raken och i tabellen har vi rekordlaga 4 poang! Herrarna gjorde bra ifran sig med en andra plats och totalseger induviduellt, med det behaller de ocksa ledningen i tabellen. Mer info finns pa http://www.t-t-w.de/
ur WR Rundschau "Von einem Glückstaumel in den nächsten wurden die Wittener am Wochenende in Kiel geworfen. Erst lieferte Matthias Zöll (26) sein bislang bestes Rennen ab und holte seinen ersten DTL-Tagessieg vor Teamkollege Claude Eksteen. Tags darauf unterstrich dann die Schwedin Lisa Norden mit einem furiosen Rad-Auftritt, dass mit ihr in naher Zukunft in der Weltelite zu rechnen sein wird. "Überragend", kennzeichnete Gutt die Vorstellung der 22-Jährigen, die ihr Team an der Seite von Nina Eggert und Maren Wolter zum vierten Sieg im vierten DTL-Rennen führte."

Inga kommentarer: