onsdag 12 december 2007

Intervaller med Luxford

Tranings uppdatering: Efter helgens ovningar fick jag en akut tid till Jeaneen som skoter min massage. Vaderna hade blivit riktigt tighta och svara att komma at med vanlig stretching. Antar att lordagens loppass (2h - backigt) hade nagot med saken att gora... Utover massagen hade jag en tid hos kiropraktikern/akupunktoren pa eftermiddagen, fokus pa att losgora ett spand omrade i hoger axel. Den blir battre men Kiropraktikern menar att det kommer att ta ungefar en manad innan den har natt full rorlighet. Nar det val var dags for simning igen pa eftermiddagen kande jag mig hyffsat mor och valdigt genombehandlad. Vi har fortsatt med vara tisdags backintervaller pa cykeln, samma tunga vaxel men med lagre puls over samma tid. Detta var sista veckan pa Syndicate Rd och langa backintervaller, nasta vecka vantar en ny fas. Eftermiddagen foljdes upp med 5x1km med 2min vila. Start pa 3:35 fart och en ca 5sekunders okning per interall. Sista avsutades pa 3:13 vilket ar det snabbaste jag sprungit pa lange. Hade prominent sallskap av Annabell Luxford (podium i Eilat) vilket gjorde det hela valdigt mycket roligare. Benen vaknade till bra och trots avsaknaden av hogre farter var det inga storre problem. Narmast i veckan vantar en tuff torsdag och en intensiv helg. Sedan flyger jag ner till Sydney pa mandag och kommer dar att lagga in ett storre lopblock over julhelgen.

1 kommentar:

Hurricane sa...

mmm sydney. love that place do some body surfing at bronte for me please