onsdag 23 januari 2008

Wow, om passet jag sprang ikväll är en effekt av helgen i Binna Burra kan jag tänka mig att åka tillbaka upp dit igen.
Efter en lättare måndag med en ”posers run” längs med strandpromenaden i Burleigh följt av en wrap med latte till lunch var det dags att bruka allvar igen. Morgonens cykling var backe(som alltid på tisdagar) med något förändrad layout. Istället för sex stycken långa med tung växel körde jag två långa följt av två syra jobb i valfri växel upp till halvvägs. Kroppen fick en smärre chock av syran men kom igång bra till andra intervallen. Total tiden slutade på 2h40min och en hyffsad mängd jobb. Frukost – 1.5h på sängen - och teknik pass löpning. Tidig eftermiddag spenderades hos sjukgymnasten för behandling av baksida lår/rumpa/rygg samt kolla upp att foten fortsätter sin förbättring. Kroppen är på väg tillbaka till en hel bit igen, enda problemet var att det inte ville sluta blöda efter akupunktur nålarna… antagligen en följd av helgens iglar… ihh.
Så till eftermiddagens löp pass;

3x2km tröskel start 10min följt av 2 snabbare tusingar. 7:05/7:04/7:06 på puls 170-173(= kontrollerat arbete utan syra). Sedan var det dags att släppa loss hästarna,”fast and flowing” men utan att pressa på för mycket. Första slutade på 3:08, andra på 3:03!!! Pb’t innan dess var 3:09 och det var med tävlings skor helgen innan Hamburg och med pigga ben. Vågen står numera på 60,3kg vilket antagligen gjort sitt till. Har tagit bort 5cm kring höfterna och ett antal kilo (lite kan jag få hålla hemligt…) sedan jag kom ner hit. I kombination med det största löp block jag någonsin gjort har tiderna gått ner massor.
Det skall bli spännande att få testa formen i skarpt läge om två veckor i Perth!

3 kommentarer:

Hurricane sa...

please some new photos would be nice to see how the shape is coming mmmm ha ha.
way to go lisa good work.
cold wet and grey here in southern sweden

Anonym sa...

Bra tränat Lisa - ska bli spännande att se dig tävla! Vet du förresten var du gjort av kilona du förlorat? Jag har nämligen hittat två stycken på mig som jag inte vet vem de tillhör egentligen. Inte kan det vara meningen att jag ska få dem?

Anonym sa...

hihi, sorry micke! Det var inte meningen att du skulle fanga upp dem. Undrar om det ar nan mer som fangat upp resterna av mitt forna jag...? Finns kanske nagot vaccin du kan skaffa sa du inte fangar upp fler. Skal forsoka skicka dem nagon annan stans i fortsattningen. Ser framemot att komma i tavlingskorna igen men forvantar mig lite ringrostighet.. Forhoppningsvis galler det for de flesta just nu...