torsdag 7 februari 2008

Plocka upp en Metro pa Fredag!

Som nummer 38 av 40(...) blir jag pa Fredag presentarad bland de svenska OS hoppen i tidningen Metro. I samband med detta gor jag ocksa debut som Metro bloggare pa www.metrobloggen.se/lisanorden
Jag ar en av tre bloggare fran SOK som kommer att uppdatera mina forehavande for metro fram till OS i Peking. Det kanns som en jattechans till att fa ge triathlon lite mer publicitet i Sverige och skall bli en spannade uppgift!
(Den har bloggen kommer givetvis att finnas kvar framover)

I Currumbin fick vi rekord nederbord igar, mer an 100mm pa mindre an en timme! Vattenrestriktionerna vi har haft ar nu borttagna da dammarna fullstandigt svammar over. Yes!!! Innebar att dusharna vid stranden kommer att komma pa igen..!
Just simmat ett av veckans huvudpass(det som fick stallas in pga. av askan igar). 8x(4x100m) start 1:25 med 30sek xtra vila mellan varje set. Kommer nu in pa 1:16-1:17 nu(langbana) vilket ar klart starkare an ett par veckor tillbaka. Har dock en hel del jobb kvar att gora med min simning innan mooloolaba... Middag ikvall: pasta med aggplanta, ansjovis och citron...mmm

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul Lisa! Ja vi får alla hjälpas åt att sprida triathlonglädje i Sverige!
Bra kört i Perth, imponerande att du klarar av värmen så bra nu.
Kram

Hurricane sa...

wow i miss the aussie big weather, like auss the weather is big and impressive on such a wider scale then here in sweden.

cool new blogg way to go.

Anonym sa...

Bra framsteg....
Först löpningen och nu simningen. Var månne detta sluta?
Kämpa på.

Bra reklamvärde i ditt nya bloggande !

/ Vesa