måndag 4 februari 2008

Sasongen borjade sensationellt trevligt med en helt okej andra plats.
Efter en simning som inte helt nadde upp till forvantningarna kom jag upp ur vattnet tillsammans med Carolyn en xx sekunder bakom Densham och Sharp(fd surf live safer och en fena i vattnet). Cykeln gick desto battre och jag hade mycket i benen. Lite svart att avgora hur mycket jobb jag skulle gora, var klart starkare an Carolyn men ville inte dra upp henne utan att lata henne jobba for det... Vi kom ikapp pa andra varvet och farten gick da ner till nagot liknande en sondags tur i parken. Lyckade enkelt sprinta mig till tva bike premier a'$250 styck och lyckades dar finansiera mitt flyg ner till Hobart om tva veckor. Nar vi kom in till T2 och hoppade i lopskorna hade temperaturen stigit till 37 grader. Det luktade intensivt av vattnet som traffade asfalten nar vi sprang genom vatskestationen... Dansham spurtade ut och lyckades lagga in en 40m lucka direkt. Det visade sig inte vara en smart taktik och vid forsta vandpunkten hade jag halat in henne och vi sprang sida vid sida i medvinden tillbaka till vaxlingsomradet. Efter att ha tagit forsta sprint premien pa lopningen blev det katt och ratta lek om vem som skulle ta ledningen ner i motvinden. Jag hade hittat en bra rytm och tog (mot coachens instruktioner..) taten ut pa varv tva. Det visade sig att Densham verkligen inte hade benen vi trott hon skulle ha och pa vagen ner foll hon tillbaka ganska mycket. Solo i ledningen. Lite skrammande och ganska ovantat. Tog 2:a sprintpremien och blev sedan uppkommen av Carolyn som matat pa i ett stadigt tempo bakifran. Jag la mig pa hennes axel och forsokte fokusera pa teknik, rytm och att spara sa mycket energi det bara gick. Vi holl ihop till ut pa sista och 5e varvet dar gummibandet mellan oss sprack. Gammal ar aldst heter det...och Carolyn visade att hon hade den dar sista styrkan att halla ihop det hela vagen in i mal. Kunde inte annat bita i sura graset och ta mig i mal 16 sekunder senare... Bagge lyckades (som enda tjejer)halla undan fran Cortney Atkinson som kom jagande bakifran. Nojd med loppet som sadent, med tanke pa hur tidigt det ar pa sasongen och att vi fortfarande ar i bas traning kanns det helt ok.
Eftermiddagen bjod pa full rulle i from av doping test(blod och urin) prisutdelning for att sedan ha en timme att duscha och packa cykeln pa innan shuttlen kom for att ta oss till flygplatsen. Dar firades det med en rejal grillad macka, kaffe och en utsokt cookie innan vi gick ombord flighten tillbaka till Brisbane. Det var en trott kropp som nadde sangen klockan 03.00 mandag morgon...
Las Tri Australias press release har: http://www.triathlon.org.au/Story.aspx?site=ta&dept=events&section=articles&content=news&item=662

Och en artikeln fran Perths tidning har: http://www.news.com.au/perthnow/story/0,21598,23148976-5005401,00.html

3 kommentarer:

Hurricane sa...

way to go lisa only a canadaian can beat you that is soo cool good workout

Unknown sa...

kolla in> http://www.olympics.com.au/News/Australianews/NewsArticle/tabid/223/Default.aspx?ArticleID=9818

Anonym sa...

Kul start på tävlingssäsongen - måste kännas härligt !

Ha så kul i Hobart. Där har jag varit och semestrat för några år sedan :-)