onsdag 16 maj 2007


Tack så mycket för alla uppmuntrande kommentarer! Skönt att se att det är fler än mig själv och morfar som läser på bloggen :)
Angående 1:25 cykel..: alla hundringar har starttid 1:25, 200:ingar 2:50, 400:ingar 5:40...osv...så om du håller 1:15 fart blir det 10sek vila på 100:ingen, 20 på 200ingen osv...

Resan till tyskland tog dryga dygnet men gick överlag ganska smärtfritt. Min väska försvann mellan Richards Bay och JoBurg och jag drog på mig en liten förkylning på planet. I alla fall kom jag hem vilket var mer än vad andrea withcombe som stod bakom mig i kön gjorde. Jag var sista person att få ett boarding card i Richards Bay innan de stängde Check in pga överbokning... Samtliga fransoser, kanadensare och och andreor fick finna sig i att invänta senare flight och därmed också missa nästa flight från JoBurg...

Tillbaka i Witten igen vilket är sig likt, inga stora förändringar här inte. Väntar på att förkylningen skall ge sig och återhämtar mig i allmänhet. Promenader till Aldi, långa bad och tv.... Vädret är kasst men gav mig ändå ut på en cykeltur tillsammans med Claude Eksteen(lagets nyförvärv), kändes som ett måste att inviga årets cykel. Det är en Stevens, svart och röd färgad ram i carbon, Fulcrum hjul, DuraAce och FSA komponenter. Var lite smärtsamt när det började regna...men det är ju trots allt bara en cykel... Treken ligger fint i väskan och vilar upp sig för Vancouver i stället(hade lite trötta hjul efter richards bay...)
Fått lite indikationer på startfältet på söndag, med Franzmann(ger), Selenkova(czh) och Kiviranta(fin) till start kommer det att bli ganska tufft. Laget ser säkert ut, men med min historia av ett antal sämre placeringar i Gladbeck är det i år dags att bryta traditionen.
Kroppen är fortfarande öm efter söndagen men borde få ordning på den igen till helgen. Konstaterade att det är en enorm skillnad på ansträngningen efter just en världskupp jmf med ett tufft träningspass eller en mer vanlig tävling. Det är inte ofta det gör ont i bröstkorgen/revbenen under löpningen eller att benen viker sig när man stannar. Så tror nog att lite xtra vila bara är välkommet :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa,
Tycker du gjorde bra ifrån dig i Sydafrika. Kör hårt i Tyskland och på världscupen. Håller tummarna för dig. Hoppas mor din är bättre i knäet!
Kram/ Tove

Anonym sa...

Tack för förklarningen av simningen!!