söndag 13 maj 2007

Richards bay WC

Det blev en 18:e plats
Helikoptern hovrade precis over pontonen och det var omojligt att uppfatta varken "you are now in the hands of the starter" eller "take your marks". Plotsligt gick hornet och vi var ivag. Hade en ganska usel simning dar jag inte fick klart vatten forren 2/3 in pa forsta varvet. Kom upp pa land for varvningen hangandes i slutet av vad som skulle bli forsta packet. Andra varvet var battre simmassigt och jag kunde hitta tillbaka till nagon slags simrytm igen. tyvarr var det svart att fa igang kroppen och farten efter att ha spenderat sa mycket energi pa forsta varvet. Sag ryggen pa Andrea Withcome(var 10sek efter) och en japanska nar jag kom upp, dessa kom att bli de forsta att inte hinna med forsta gruppen.
Cykeln satte av i ett ganska bra tempo i ett forsok att ta igen sa mycket forlorad mark som mojligt. Gruppen blev storre och storre men tyvarr inte farten, det vara bara ett minimalt antal som var beredda pa att gora nagot slags arbete dar framme. Farten sjonk och vi tappade mer och mer tid till ledar gruppen. Detta var oerhort frustrerande, forsokte komma loss ett par ganger. Ganska tidigt i loppet var jag loss med Tania Haiboeck vilket verkade lovande, men tyvarr ledde det inte till nagot. Pa varv 6 kom jag loss utan att ha planerat en attack, plotsligt hade jag bara en fin lucka. "Well, det ar val lika bra att forsoka" och sa var jag sjalv dar utem igen. "Antingen tjanade jag nu en 30sek...eller sa gjorde jag just ett massivt misstag for resten av loppet..." Svart att veta, mem forsokte gjorde jag i alla fall. Kom ut pa lopningen och hittade ganska snabbt in i rytmen. Det var valdigt varmt och kylde ner kroppen ordentligt pa varje vatskestation. Cortassa och Ueda sprang pa snabbt och jag kunde inte stanna med dem mer an halva forsta varvet. sedan sprang jag med Dederko och Lanza for lite mer an ett varv och benen borjade hitta rytmen och kroppen kandes hyffsat bra. hade fortfarande Andrea Withcombe bakom mig(traningskompis fran swasnea) vilket jag var bade forvanad och (ganska!) glad over... Med ett varv kvar lyckades hon hitta en extra vaxel och drog ifran rejalt, samma gallde for dederko. Lanza lyckades jag droppa och pa sista varvet kom jag ocksa ikapp tre tjejer fran forsta gruppen. Fast det kravdes en rejal kraftanstraning i sista backen for att bli av med Lucy Selenkova som slutade pa plats nr 19. Val i mal vek sig benen och kroppen fullstandigt gav upp. Varmen hade satt sina spar och det tog ett bra tag att aterhamta sig. Utnyttjade chansen till massage, simmade av och duschade nere pa tavlingsplatsen klar i bra tajming till herrarnas start. Det var harligt kansla bland publiken da Hendrik DeVilliers(lagkamrat fran witten) sprang hem som nr 1. Underhallande lopp!
I morgon bar det av tillbaka till heatrow via Johannesburg och sedan direkt ner till Witten for uppladdning med laget infor Gladbeck.
Ger mig sjalv ett godkant med ett minus for simningen. 30 sekunder.... det ar vad jag behover...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Försökte följa tävlingen på nätet, men sändningen var inte bra pga störningar.
Trevligt med tävlingsrapporten. Lycka till framöver !
/ Vesa

Hurricane sa...

ja ja baby rock n roll heard your name over the web and went wild at heart keep the pace going onto vancouver and a bunch of crazy canucks will try and crush you look out for creek side mob in the stanley pary