måndag 30 juli 2007

Salford WC

En dag med hoj-, och lagpunkter men ett mediakert slut resultat.
Som nummer 26 i mal lyckades jag tyvarr inte sla min ranking(21) vilket ar forsta gangen hittils i ar.
Dagen borjade kanon, solen sken, kroppen var pigg och huvudet redo att ta sig an utmaningen. Forberedelserna under formiddagen avlopte utan nagra obehagliga overrasknigar och jag radade upp mig for starten med en bra sim uppvarming i ryggen och goda rad fran Darren i bakhuvudet. Sista han sa at mig var...sitt i packet och gor inget xtra jobb pa cykeln....
Som nummer 21 sprang jag ut pa pontonen med Ricki, Flora och Kate precis framfor mig. Jag stallde mig brevid Kate och vi var valdigt overens om att man inte slar inte pa kompisar i simstarten... Detta visade sig vara ett lyckokast da jag kom ivag otroligt bra utan att behova odsla energi pa att fightas om positioner. Fartjobbet vi har gjort under de sista tre veckorna betalde ocksa av sig och jag kom fram till forsta vandningen val med i forsta gruppen utan att vare sig mjolksyra eller anstrangd andning. Under resten av hela simningen kunde jag behalla tekniken(som det tragglats pa en del den senaste tiden) samt behalla rytm, position och fotter. Helt klart den trevligaste sim upplevelsen hittils i min karriar! Kom upp till T1 14sek fran Fernandes och samtidigt sim Moffat och Sweetland, nagot som jag inte har varit i narheten av tidigare. Tyvarr fick jag inte sa mycket mer ut av simningen an att det var en trevlig introduktion av tavlingen. Ungefar hela startfaltet kom tillsammans till en enda stor grupp. Jag holl positionen 8-20 under hela simngen, val undan vind eller anstrangade jobb pa fronten. Nastan lite sma trakigt efter ett tag.... I slutet pa varv 7 bestamde jag mig for att avancera upp i gruppen och halla mig narmare fronten infor T2. Hade totalt glomt bort den $500 primen i slutet pa varv 7 och blev darfor lite overraskad nar Huttaler accelererade kraftigt innan rondellen. "Just det ja, sprinten!" Drog igang gasen lite for sent och var tva over prim linjen, huttaler gick at sidan och jag fortsatte forbi. Samtigt kom hollandskan forbi mig pa andra sidan: "Lisa! We got a break!" Gick ut till hennes hjul och pa rullen, tittade bakat och visst, vi hade fatt en ratt rejal lucka... "Ooops, vad skall jag gora nu...jag skulle ju halla mig passiv ps cyklingen"...men vad tusan. Har man chansen sa har man. Gick pa for fullt under sista varvet och tog jamna dragningar med hollandskan. In i T2 hade vi knappa 20sek men en hyffsat hod andning och ngt sura ben... Planen som tog form i huvudet var att ga igenom forsta kilometern lugnt och ge kroppen en liten chans till aterhamtning. Detta fick jag snabbt tanka om da jag varken fick andning eller mage att sammarbeta. Med ont om luft och med hall ar det svart att springa fort.... Tog 2km att fa kroppen i rulle igen, men loppet var redan over for mig vid det laget. Borjat lara mig vad kroppen tal och inte tal nu... eller...de sista tavlingarna har mest lart mig vad kroppen inte tal.... Utbrytning under sista varvet passar in under den senare kategorin. Antecknat till Hamburg....
I ovrigt var stamningen hog i Salford och banan var fullproppad men manniskor, flaggor och storbildskarmar. Alltid en haftig upplevelse att kora en varldskupp! Till pa kopet fanns det svenskar pa plats vilket alltid ar lika roligt!
Nu ar jag tillbaka i Davos igen och fokus ligger pa aterhamtning och att komma igang med traningen igen sa fort som mojligt. Jag har en bundesliga tavling i Kiel pa lordag men planerar at fa ihop en hyffsat stor lopvecka anda. Satt en 10min i backen efter kvallens loptur...helt overtygad om bergsvattnets healande effekt for trotta lopben....

2 kommentarer:

Hurricane sa...

lisa do not worry you showed the rest of them that in hamburg you are the one to beat now.
hope your get the breathing worked out.
have fun in davos again.

Anonym sa...

bra start