lördag 28 juli 2007

blasigt i salford

Efter att ha foljt CNN sandningarna fran Davos forvantade jag mig kanot i stallet for cykel och vatdrakt pa under hela loppet.. Men som tur ar ser Salford precis ut som det gjorde forra aret, en fin "inner city" bana med stylish backdrop i form av frack arkitektur och snygg ban design. Flog in fran Zurich i gar mitt pa dan och landade i Salford samtidigt som 90% av startfaltet. det var lite panik hos tavlingsarrangoren innan de lyckades ringa in fler bussar for att fa alla in till tavlingshotellet. Kristine anlande tillsammans med alla andra och verkade i god form. Bor pa samma hotel som forra aret vilket ar valdigt skont, sparar mycket jobb att veta vart allting finns, redan kunna banan och ha koll pa var basta pastan finns. Nu i eftermiddag vantar ett bio besok pa The Lowry Shopping mall(ingen shopping dock....) foljt av middag pa samma stalle. Efter tre veckor av tysk TV kanns det som himmelriket att se film dar man forstar vad som hander. valet star mellan shrek och the simpsons.... aterkommer med utaffallet i morgon em.
Formen kanns god och huvudet njuter av lite stimulans, Davos i all ara men det ar skont att fa traffa lite fler manniskor och fa igang tavlingsnerverna igen. Startfaltet ar packat till max och en av de tuffare Varldskupptavlingarna i ar. Blir ett bra matt pa vart formen ar pa vag och vad som behovs kompletteras infor VM i Hamburg.
Loppet gar 11:30(UK tid) i morgon, www.triathlon.org for live sandning.
Aterkommer med kommentarer i morgon em/kvall.

4 kommentarer:

Hurricane sa...

go hard or go homer!!

Lina sa...

Lycka till Lisa!

Hurricane sa...

oh lisa such a strong bike. what happened on the run.?

Anonym sa...

Hej Lisa.
Jag hörde att du va intresserad av att skaffa en webbsida.

Jag hjälper dig gärna! Jag tycker det vore jättekul att göra en webbsida för någon inom sport, då jag själv har tränat löpning en hel del.

Titta gärna in på mina andra sidor som jag har gjort.

www.pasmallen.se
www.partylines.se
www.helensdekormaleri.se
www.pepinodesign.se (under uppbyggnad)

Hälsningar, Jenny
pepino design.