onsdag 25 juli 2007

Salford narmar sig och tapern har inletts. Har slappt ner lite pa volymen men kommer att halla intensiten hog under hela veckan. Det har varit en vecka av blandad karaktar som jag lagt bakom mig. Akte pa en natt med en upprorisk mage(antagligen en bakterie i samband med uttorkning...ingen bra kombination) foljt av en varning pa ena halsenan. Hade tva tunga dagar med lag energi niva samt intensivt arbete med att losgjora hoger sidas gluteer och vader(som troligtvis orsakade kanningen pa halsenan).
Insag att det ar latt att underskatta jobbet har uppe, trots en vecka som till storlek ar ungefar som vanligt tillkommer det endel fortuffande(eget ord) faktorer som tar pa kroppen. Hoghojden(sover pa 1500moh), massor av bergslopning samt en hel del cykel uppfor i kombination med lite annan lopteknink samt andrad cykelposition... Latt att rakna ut kanske...efterat...

Magen ordnade upp sig relativt kvickt och pa lordagen korde vi veckans superkvalitetspass lopning, 2x(10x1min), med 30sec snabbare jogg mellan varje minut och ett par minuters vila mellan de tva setten. Terrangen var blandad med bade upp och nedforbackar vilket holl pulsen uppe...minst sagt.
I slutet av forsta settet var max noteringen 200slag/min... I andra settet 196slag/min under en reltivt lang tid.... Snittpulsen for hela passet, (inklusive uppvarming) var 166slag/min(=50min lopning)... En riktig genomkorare....
Helgen inneholl ocksa ett bra pass i sjon som blivit klart varmare under sista veckan. Mandagen tragglades det teknik i poolen och var en allman "uppfrashnings dag" for att vara pigga till gardagens kvalitets pass i poolen samt ett tuffare kombinations pass(cykel/lop).
Simpasset bjod pa nytt PB for 25m och 50m(13,16 samt 29,6) och ett flertal 100:igar med dykstart pa 1:07. Sa farten finns i kroppen. Foljde upp det passet i morse med ett "race pace" set pa 2x300+3x200, 1;15 fart.
Stamningen ar god i lagenheten trots en del besvikelse i morse nar tv slogs pa. Vinos positiva test samlade samtliga framfor TV'n och det blev en hel del googlande pa natet for en engelsk version(tysk eurosport i all ara...) Fran hjalte till syndabock over en natt... Hoppas det var sista skandalen for den har turen, cykling borjar forlora sin tjusning...
I ovrigt ar flygbiljetten till sverige bokad den 16:e augusti och om inget oforutsett intraffar kommer jag att vara pa plats i Orserum. Ser framemot ett traditionellt svenskt litet fik dar jag kan dricka bryggkaffe och ata kanelbullar.... mmm Borde finnas ett flertal sadana pa vagen mellan Kristianstad och Orserum. Tips nagon?

1 kommentar:

Hurricane sa...

bullar och kaffe i laholm oss christians gourmet service du ar valkommen.. lycka till i england...