fredag 28 september 2007







Har nu lämnat Falun och slagit läger i det Hägg - Nordénska hemmet i Uppsala. Det blir uppladdning till Lidingöloppet, eller kanske egentligen mer återhämtning efter veckans tester och långpass. Testerna blev klara i onsdags eftermiddag, sedan dess har det blivit två långpass och ett simpass. Körde på ordentligt med ett två timmars pass löpning där jag inkluderade en timme fartlek uppe i skidspåren bakom Lugnet tillsammans med gänget från högskolan. Otroligt vackert med höstlöv och lingonsnår, väldigt exotiskt för en skåning som tillbringat större delen av året utomlands…
Tillbaka till testerna, det vi gjorde var ett max test på löpningen, Padilla test på cykeln och ett 7x200 test på simningen. Vänsterhands fingertoppar samt höger örsnibb ser därför ut som om jag misshandlat dem med en hammare(tack Jens..) efter alla stick för blodtagning.
Rakt igenom har jag klart bättre värden än förra året i Swansea, löp ekonomin är bättre och laktat värderna lägre runt tävlings fart.
Samma gäller för simtestet där jag gått från 3.1mmol/l för 2:39,5 puls 150
jmf med 2,6mmol/l för 2:38,1 puls 142.
På cykeln klarade jag dryga minuten på 360W innan benen gav vika (ökning på 35W vart 4:e minut, 1min vila för provtagning mellan varje steg). Har inget test att jämföra med från förra året för cykeln, utan detta test får istället ligga till grund för framtida jämförelser.

Tack Lina för att jag fick bo i din lägenhet...hoppas tentan gick bra trots att jag utgjorde att jag terroriserade dig hela veckan :)

4 kommentarer:

Lina sa...

Terroriserat mig? Jag tycker att jag har haft det riktigt bekvämt med färdiglagad mat när jag kommit hem från träningen och disken som helt plötsligt varit ren.

Jag blev nöjd med hemtentan till slut, omkring tolv minuter i fyra. Jag har förresten övertagit cykeln nu, min pajade nämligen, jag förstår inte vad du klagade på, den är ju riktigt skön...eller?
Lycka till i morgon!
Kram // Lina

Unknown sa...

haha, skön?! det vette sjutton... om inte annat bra för låg kadens träning i backarna upp till lugnet... Vilat mig i form här i Uppsala efter att Per kört slut på mig i fredags med turen runt Runn... Skall bli kul att springa i morgon, enkelt att packa...ett par löpskor...och lite överdragskläder...klart! Ha det så bra och vi ses kanske i november igen!

Hurricane sa...

lycka till lisa. jag ar i victoria morgon kväll kanada tid.
hoppas du vinner i lidingö kill the stockholmare. ha ha

Anonym sa...

hur gick loppet ?