tisdag 2 oktober 2007

Falun-Lidingö-Rodos, sista veckan har mestadels innefattat transporterande (av mig själv) i olika former.
Veckans kram(kanske blir en återkommande utmärkelse..?) går till familjen Hägg-Nordén i Uppsala för en alldeles otrolig service under helgen! Okristligt tidiga körningar till Arlanda, diverse upphämtningar, påhejningar (under Lidingö loppet) samt sushi inköp när det behövdes som mest. Tack tack!
Lidingöloppet var en koncentrerad upplevelse av mjölksyra, max puls och skogstigar… Det känns som att det lär dröja ett tag(läs ett flertal år) tills jag kommer att stå på startlinjen igen.

Hade fått order av coachen på att gå ut hårt, vilket jag gjorde… Och vilket visade sig vara OTROLIGT dumt med tanke på hur banan artade sig. Det visade sig att jag grovt underskattat banprofilen, det var ju inte ett par backar utan en 10km lång bergochdalbana…Det sägs att det är bra att veta att man lever ibland. Jag levde mig igenom samtliga 10 kilometer, kunde känna varenda liten muskel i hela kroppen…
Efter loppet och ett dopp i havet (!) brr… bildbevis finnes och kommer..) var det ett avstämningsmöte med Peter Reinebo på SOK. Jag träffade också sjukgymnast Pierre som gjorde en screeing av kroppen för att upptäcka eventuella svagheter/obalanser som bromsar utvecklingen. Han gav mig ett par övningar i ”hemläxa” för att öka flexibiliteten i baksida lår.

Flighten till Rhodos gick sedan klockan 07:15 från Arlanda. Ett stopp i Berlin, sedan vidare till Aten med en touch down någon stans i norra grekland. Var framme i Aten strax efter 15 på eftermiddagen… Där gjorde jag en jättetabbe som höll på att kosta mig en flight till Rhodos, gömde ställa fram klockan en timme. När jag kollade upp på tavlan blinkade ”Last call Rhodos” och jag hade 4 minuter på mig att ta mig genom security och bort till gaten… Jag hann men fick åka egen transport ut till flyget och var absolut sist på… Anlände till Rhodos Palace strax efter 22… lååång dag.

Rhodos är vackert och vädret är sådär perfekt, varmt och soligt med lite fläktande vind. Körde en normal träningsdag med alla tre discipliner, hårdare simning och lite lugn och fin cykel/löp. Poolen som är den officiella träningspoolen ligger ute i marinan med hav runt omkring, inte varje dag man har en sådan pool till sig själv.
De närmsta dagarna blir lite fart pass, vila och värme acklimatisering. Återkommer när det börjar dra ihop sig lite mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det bra fram till tävlingen !
Ladda, träna och vila.....