fredag 5 oktober 2007

Cykelbanan en tidig ons morgon

<-- turistande i "gamla stan" Rhodos


En och en halv timme kvar till racebriefing, det dricks kaffe och internettas (nytt ord?) nere på Rose Palace. Bambu stolar, halblaskigt kaffe och westlife i bakgrunden, det enda som fattas är en stor färgglad cocktail drink… Simmade igenom ett rätt hyffsat pass i morse och kroppen börjar äntligen vakna till liv igen. Dagarna efter Lidingö har varit tunga och trots mycket jobb med Diane(BG teamets’s sjukgymnast) har den inte riktigt återfunnit sitt gamla jag. Huvud serien passet i morse var 3x800m descending ner till race pace och lagom till nr 3 hade armarna kommit igång. Hopp finnes alltså.
Banan ser fin ut och går genom de centrala delarna av Rodos, en längre backe per varv och i övrigt ganska teknisk.
Förutom de vanliga förberedelserna har vi också hunnit med lite turistande. En snabb sväng i gamla stan samt en runda nere i hamnen. Lite väl mycket folk och turistpriser, men i övrigt självklart väldigt vackert. Bästa vyn av Rodos fick vi på onsdagsmorgonen när vi cyklade ett par varv på tävlingsbanan. Klockan sju på morgonen är det tomt på den mesta trafiken och vi delade väg med den lokala grönsaksmarknaden(se foto). På söndag kommer jag att bära nummer 16, start klockan 10 allt går att se live på tri cast www.triathlon.org

8 kommentarer:

Anonym sa...

SUPERBRUDEN!!!!! SANSLÖST RACE!!!
superstoltaste mamsen i världen!!

Anonym sa...

Kan bara instämma med mamsen - vi är superstolta i Uppsala också!
Annika

Anonym sa...

Grymt Lisa!!! Kram/ Tove

Anonym sa...

Kanonbra kört Lisa !!!

Anonym sa...

Grattis Lisa !
Härlig avslutning på säsongen.

Det var kul att få ge dig en KRAM på Lidingöloppet.

Anonym sa...

Du är toppen!
Jätte stort grattis!
kramar Ria

Anonym sa...

Jag ser att min nedjoggning hjälpte! Bra sprunget på Rhodos. Vi är mycket stolta här hemma i Lund/Stockholm. Njut av semestern.

Anonym sa...

Jag ser att min nedjoggning hjälpte - superbt sprunget på Rhodos. Njut av avklarad säsong nu när du har semester. Jag lyckades gå upp 4 kg på en vecka - slå det!

MIchael S