tisdag 27 november 2007

5 punkor och en taxi fard hem....

Min forsta dag som senior(har nu definitivt lamnat U23 stadiet) borjade inte sa lovande. 27min in pa sondagens langpass hade jag kommit upp i rekord hoga 4 punkor... Efter att ha skickat ivag mina traningskompisar ut pa passet, stoppat en cyklist for att lana battre dackavtagare(mina hade lagt av vid det har laget) och lyckats gora hal i slangen pa nytt(5 punkor!) kastade jag in handduken och ringde efter en taxi. Suck! Langpasset bots ut mot 1h40min lopning och veckan blev pa sa vis en av de storre i ar lopmassigt sett. Kom inte ut forran vid halv tio tiden sa la rundan efter var det fanns vattenkranar. Det blev en kanon runda som tog mig ner till Palm Beach och langs med stranden hela vagen ner till Tallabudgera Surf Club... Solglitter och vagbrus... Cykeln har nu varit pa Palm Beach Cycles och fatt ny falgtejp och ett mer lattavtagbart dack. Investerade ocksa i ett reparationskit for slangarna...jag vet vad jag skall gora de narmaste kvallarna.
Traningen har kommit igang ordentligt efter forkylningen. Smallde till med 6x10min backintervall i morse(cykel), lag utvaxling och mycket power. Nu i eftermiddag vantar ett snabbare flackt loppass med betoning pa teknik och lopekonomi. Jobbar hart med olika teknik ovningar just nu, en hel del styrkebyggande ovningar men ocksa drill pass och mycket stretching.
Tack sa mycket for alla fodelsedags gratulationer!!! Dagen blev valdigt trevlig dag med langfrukost frukost pa '"the Beach Shack" och sedan ett lungt loppass med Kane (fran traningslagret i davos) start Burleigh Heights norrut langs med stranden. Stuart overraskade oss alla med att baka en kaka(well... en av de mixer man koper i affaren och blandar i ett agg och lite vatten...) Oavsett var det ett valdigt uppskattat inslag!!!
Scotern ar nytankad och det ar dags att aka bort till coachens hus for loppasset. So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Punka är aldrig kul och ditt antal punkor måste vara rekord.
Nu tampas du på allvar i "vuxen klassen".
Lycka till framöver med träningen!

Anonym sa...

Tak for en interessant blog