torsdag 8 november 2007

Gold Coast

Har nu antligen kommit pa plats och igang med traningen!
Resan var som vantat bade lang och ganska dryg, ett tva timmars stop i Bangkok var enda mojligheten att rora pa benen under de 25 timmarna... Testade Skins recovery/aterhamtnings tights vilket gav mig rander pa benen dagar efter resan.. men antagligen fyllde sin funktion valdigt val. Forsta natten spenderade jag i coach Darrens hus da det var smidigare med tranfern fran flygplatsen, sedan pa sondagen var det dags att antligen komma till nya huset.
Under tiden jag legat pa soffan hemma i sverige hade Carolyn sopat Gold Coast pa olika hyresobjekt, skrivit kontrakt samt inskaffat sangar och soffor. Huset ligger i Currumbin och ar pa tva vaningar, har tre sovrum, torktumlare(ingen tvattmaskin..), tre sangar, tva soffor och ett matbord. I avsaknad pa moblerade objekt lever vi alltsa ganska spartanskt... I mitt rum finns saledes en styck sangstomme med madrass pa golvet och ett sangbord bestende av en pappkartong. Thats it.
Men mycket mer an sa ska jag nog inte bahova...
Vadret var bra de tva forsta dagarna men sedan drog ett regnmoln in over kusten. Cyklningarna jag har gjort har skett i osregn start klockan 05:10 pa morgonen... foljt av en timme lang handtvatt for att fa allt rent... Lanskapet ar oherhort vackert och speciellt, regnskogsaktigt med bambu trad och banan odlingar. Wallabies pa sidan av vagen, doda massiva paddor(pa vagen..) och enorma trad med pastell blaa blommor. Bergen heter duga och i morse avverkade vi tva klattringar, forsta 4km andra 8km med maximala lutningen pa 22%. Funderade ett tag pa vad som skulle handa om jag trillade av cykeln pga for lag fart...
Gruppen ar lagom stor och bestar av mig och Carolyn, en junior kille uppvuxen i trakten samt en IM Skotten Stuart som ocksa ar inneboende i huset. Simmar gor vi i Palm Beack/Currumbin pool blandat i squad eller specifika teknik pass med darren. Kroppen har kommit igang sa smatt efter att ha aterhamtat sig fran jetlagg med protesterar ganska vilt(sarskilt i poolen) pa att behova ta i igen.
Generellt sett ar laget alltsa ganska bra!
Internet tillgangligheten ar inte det basta men jag skall forsoka fortsatta uppdatera bloggen med jamna mellanrum. Vidare rapport kommer saledes.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aussi !!!
Vad underbart skönt !
Hur länge blir du där ?

Kram Lotta

Anonym sa...

Låter som att du har bra och inspirerande tränings omgivningar som ska stärka dig inför 2008!

Ha det gôtt o träna på!
/Vesa

Hurricane sa...

get a yabbie up ya girl!!!

Anonym sa...

Does that say Im a junior? Im not that young! You are forgetting that I am fluent in most languages.

Stu