onsdag 14 november 2007

Forkylning...!
En veckas traning gjord och jag har akt pa en forkylning...arrghh! Antar att det blev lite val mycket for kroppen. Nu blir det latta teknik pass i poolen kombinerat med nas spray och c-vitamin. Forhoppningsvis skall jag kunna komma igang igen framat imorgon eftermiddag/ fredag. Med en veckas genford traning har jag fatt grepp om programmets utformning, 14 pass i veckan updelat pa 5 lop/3 cykel/6 simpass. Tyngden har legat pa de tekniska bitarna, att fa de pa plats innan den riktigt harda traningen drar igang. Carolyn kor pa som en galning och borjar se riktigt fit ut, tur att hon skall hem till Canada over julen sa jag far lite xtra tid att komma ikapp :) I lordags tog hon ut mig pa en loptur som hette duga, det hade visst blivit ett litet missforstand nagonstans mellan henne och coachen. Istallet for ett 90min aerobt loppass blev det rekord forsok pa halvmaran. Efter 85min lopning hade vi sprungit strax under 20km, och detta med lugnare uppvarmning...pust. Detta var alltsa mitt tredje loppass tillbaka efter vilan, vilket valkomnande..! (inte konstigt att jag blev forkyld kanske..) Pa sondag ar vi tillbaka till den aeroba lopningen igen tack sa mycket!
I ovrigt borjar kroppen skifta fran blekvit till kamoflagefargad/rodbrun. Baddrakten sitter numera tattuerad pa ryggen och benen har ett antal rander fran olika cykelbyxor...hopplost lage :) Nu vantar lunch och en stund pa sangen, aktiv forkylningsbotning skulle man kunna kalla det for.

3 kommentarer:

Anonym sa...

krya på dig.. var rädd om huden så du inte bränner dig !

Anonym sa...

Krya på dig !
Preparera dig med c-vitaminer, vitlök och mycket sömn.....

/Vesa

Unknown sa...

tack sa mycket! c vitamin och vitlok har det blivit mycket av...det sista till mina flatmates forfaran.... Pa battringsvagen!