fredag 29 juni 2007

EM i Köpenhamn

Då var det dags igen! Start nummer tre denna månad... Jetlaggen har gett med sig, pulsen är tillbaka på normal och kroppen börjar kännas redo för ännu en fight. Vattentemperaturen håller kyliga 15 grader, well.. Tomas fick det till 16,5...och för att vara ärlig kändes det hyffsat rätt. Det är blåsigt och när solen går i moln...ganska ruggigt. Perfekt för oss vana vid det nordiska klimatet!!! Tävlingen jag körde i Scotland visade hur vattentemperaturen kan ställa till det för normalt sett snabba simmare....gäller att tåla kylan så väl som att simma snabbt. Efter 750m springer vi upp och har en ca 100m löpsträcka innan vi dyker i för andra varvet, något udda med förhoppningsvis kan det vara till min fördel.
Startlistan innehåller namn som förväntat, Vanessa får väl stå som outstanding favorit följt av Dillon, Pilz, Withcombe mm. Förväntar mig ett något annorlunda scenario än Vancouver/Edmonton då de flesta riktigt snabba simmarna är antingen Amerikanare eller Aussies. Med starka cyklister som Dillon och Hütttaler(för att inte nämna Norden..! :) ) kommer det också att vara ett stort tryck bakifrån. En stor klunga kanske? Kommer definitivt att göras upp på löpningen i morgon!
Start klockan 13.00, svart tävlingsdräkt denna gång(den blågula hänger kvar på badrummet i Edmonton..) Kan vara svårare att se i klungan.. :)
Håll tummarna!

2 kommentarer:

Hurricane sa...

go hard or go sweden

Anonym sa...

Du gav allt du hade i går. Väl kämpat trots tunga ben....
Lycka till framöver. Jag kurerar min hals.

Bilderna kommer inom kort.