söndag 1 juli 2007


Hejarklacken var dagens bästa!!!
Vill först och främst tacka ALLA som tog sig över bron och bidrog till en härlig svensk stämning på banan!!! Det var en ny erfarenhet för mig, och jag hoppas verkligen få vara med om det igen!
Tyvärr kan jag bara kontstatera att benen inte var så pigga som jag hoppats på och det var tungt att inte springa bättre med så mycket support.

Loppet som sådant var ganska stabilt, hade en del problem under vägen men jag börjar inse att det perfekta loppet nog är sällsynt... Under simningen blev min våtdräkt up zippad av (ännu okänd) konkurrent vilket gjorde att armar och överdel vattenfylldes. detta hände i slutet av första varvet och jag lyckades inte få upp dragkedjan under varvningen... Ute på cykeln var det full gas från början för att komma ikapp klungan framför mig. Kom på Diebens hjul, framför henne satt Dittmer och precis framför henne klungan. Precis innan vändpunkten saktade Diebens in, och det tog mig sekunden för länge innan jag insåg att hon inte saktade ner för vändpunkten...utan för att vänta in Dillon i klungan bakom... När jag gått om Diebens, runt vändpunkten och ut i motvinden var Dittmer framme i klungan och jag metern för långt iväg för att kunna ta ikapp... När Diebens väl hämtat upp Dillon insåg jag att chanserna att vi skulle komma ikapp första klungan var stora. Britterna hade satt tre av sina tjejer på attfå upp Dillon till Vanessa...så det var bara att hänga på...

Även om jag från och med detta satt tryggt i klungan var cyklingen ändå tuff med mycket vind och svårt att få rulle. När sedan alla klungorna gått samman var vi strax under 30 tjejer tillsammans, och jag tvingades lägga endel energi på att hålla positionen i klungan. Med 3:e snabbaste växlingstiden kom jag bra ut på löpningen, kroppen svarade fint till att börja med..men dog sedan en långsam död under de resterande 8:a kilometrarna...
Hade gärna sett att hålla min topp 12 under hela Juli... men 16:e är ändå godkänt. Ser framemot en längre träningsperiod och nya träningsmiljön i Schweiz.
Är nu hemma i sverige, dricker mellanmjölk och pratar svenska hemma i skåne tills på Tisdag. Då börjar Del II av säsong 2007.

Tack än en gång till alla som skrek och hejade i söndags!!!! U made my day!

5 kommentarer:

Hurricane sa...

bra jobb lisa välkommen hem!
where in switzerland?

Anonym sa...

Lisa !
Ren glädje att se dig!
Vi kommer troligen till SM!!
Och skriker ännu högre!
Annika & Johan
PS Vi tar väl med oss Bengt och Katja också, de kan skrika de också....

Anonym sa...

Ska du köra SM ?

Unknown sa...

Yes, visst kommer jag till ösjerum i år(om inget oplanerat händer längs vägen..). Ser framemot att köra hemma igen, Göteborg för två år sedan sist om jag minns rätt...

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.