torsdag 5 juli 2007

Davos

Är nu på plats i Davos och håller på att anpassa mig för fullt till den nya höjden.
Davos är en liten söt skidort 1500möh och 2,5h tåg från Zurich, fin 25m pool, 400m löparbana och MÅNGA backar att cykla i...
Håller fortfarande att anpassa mig till höjden, pulsen ligger en 10-20 slag över det normala och träningen blir väldigt lugn fram till måndag. det är första gången jag tränar på höjd, och tydligen kan man ställa till sig själv ordentligt om man kör på för hårt i början... lugna benet före..
Ser med spänning fram till nästa vecka då projekt simning börjar. Tanken är att med förbättrad teknik(vilket innebär att fullständigt ta isär min gamla teknik i småbitar och sätta ihop mig på ett nytt sätt igen) skall jag försöka ta ner mina simtider endel... Om han sen kan lära mig springa som Kate Allen också så skulle jag vara mer än nöjd....

1 kommentar:

Hurricane sa...

enjoy little davos cool place in the summer when is your next race