onsdag 11 juli 2007




Då så, acklimatiseringen är över och träningen har börjat. Passade på att turista lite helgen som varit och tog bergbanan upp till högsta toppen i Davos(2600möh). Fantastisk dag, otrolig utsikt...men mediåkert kaffe. Fast man kanske inte kan kräva för mycket av high altitude resturanger.... Första ordentliga löprundan tog mig senare halvvägs upp på samma berg, och det var kanske inte lika ro fullt som bergbanan...och jag fick klart mer träningsvärk.... Det har också varit intensivt arbete i poolen, ganska tufft projekt att förbättra tekniken och samtidigt hålla i fitnessen. Körde trots den allmänna tekniska förvirringen fortfarande mina hundringar kring de 1:11/1:12 vilket är helt ok. Stor skillnad på andningen här uppe, svårt att hålla kvar tretakten. Lungorna vill sprängas efter två längder... Cyklingen är antingen upp-, eller nedför... dagens 3h runda bestod i 1:15 utförskörning...vändning...och upp igen. Viola! 3h.... suck. Fast otroligt vackert såklart, så har lite att njuta av trots mördande berg... Lär bli en del hastighets rekord också, ner från grannbyn gör man lätt 75km/h...målet lär väl bli att bryta 80k/h innan jag åker härifrån...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håll i hatten och glöm inte hjälmen i din framfart !!

Hurricane sa...

hej lisa

92 km/h i båstad för 2 år sen....
you don't need the alps to go fast!! have fun switzerland is too beautiful to be real sometimes

Anonym sa...

Bra jobbat hittills Lisa. Lycka till med höghöjdsträningen! Jag har en förfrågan om en tävling. Har du tid/möjlighet får du gärna skicka mig ett mail. Jag har inte lyckats hitta din mailadress...MVH Ted Ås ted@tedas.se