onsdag 27 juni 2007


En 12:e plats.
Med facit i hand kan jag lamna Kanada med en 11:e och en 12:e plats. Helt ok, Tomas klarade sig utan mosssimning denna gång...men han bør kænna sig allvarligt pressad...
Tavlingen i Edmonton klarade sig utan større missar som krashar och kramp, men saknade det dar lilla xtra.
Simningen som var utan våtdrakt gick i en liten konstgjord sjo i en park strax utanfor edmonton city. Tva varv(som vanligt) med lite fontaner, ankor och annat spannande pa vagen runt. Fick en hyffsad start men som vanligt tjockade det ihop sig kring forsta bojen och jag tappade lite mark. Simningen funkade sen inte riktigt alls och jag hade svårt att få igång kroppen ordentligt. Jag ledde tredje gruppen in på sista varvet och visste att det skulle kravas lite cykelpower for att ta igen forlorad mark. I forsta backen kunde jag se att huvudklungan inte var alltfør lång ivag, och in på varv 3 var jag ikapp. Sedan høll jag mig i bakgrunden resten av cyklingen, aven om vi inte flog fram holls tempot andå uppe av framfor allt amerikanarna. Vi hade både Zeiger och Swail i gruppen som hade stort intresse av att inte tappa for mkt.
Vaxlingen gick årerigen med flyt, var in och ut med de forsta i gruppen. Med forra loppet i åtanke ville jag inte gå ut før hårt utan i stallet hitt arytm och andning før att bygga in i løpningen. Tanner tog taten ut foljt av Tremblay sen mig sjalv. Ingen idé att hanga pa Tanner med tanke på att henens løptider normalt ligger kring Fernandes/snowsill nivån... Trembley føll snabbt ifrån och istallet kom Groves och Swail ikapp bakifrån. Sprang med Groves under varv ett men tvingades slappa ut på varv två(tre varv). Benen var inte jattepigga och kroppen kandes allmant halvtung. Tvingades också att slappa forbi mig kinesiskan men sprang darefter om Oeinck så poistionen høll sig på samma, nummer 12. Løpbanan var underhållande både før oss och før publiken. Varje varv tog den oss halvags upp før cykelbacken och publikområdet passerades totalt 6 gånger.
Att kroppen kandes lite tung kan dels ha varit førkylningen jag drog på mig i børjan av veckan, dels i den hyffast høga traningsvolymen(och intensiteten) i Victoria. Antgligen en kombination. Nu ar det vila om galler fram till lordag med enstaka lattare pass. Bor två natter i Farum nu(danskarnas traningscentre) och imorgon torsdag åker jag in till Køpenhamn før att traffa Tomas och Kristine.

3 kommentarer:

Hurricane sa...

good luck in copenhagen won't be coming to cheer you on sorry will e listening live on the net though..

go get em lisa

Anonym sa...

Hej Lisa !
Lycka till i Köpenhamn och kör Hårt!
Förhoppningsvis syns vi där !!

Hälsn. Vesa

Unknown sa...

Toppen Vesa!! Ser verkligen framemot att köra en så pass stor tävling på "hemmaplan"..(nästan i alla fall..) Jobbar på att sova bort jet laggen.. förhoppningsvis skall jag vara på gång igen till lördag.