söndag 24 juni 2007

Update: Edmonton

Just nu är det dryga 18h kvar till start och jag är på väg ut att utforska Edmontons pasta utbud. Checkade in på hotellet vid lunchtid igår, racebriefing och invingningsmiddag följde på kvällen. Det var förutom väldigt god mat många tal och avtackningar; årets upplaga av Edmonton WC kommer att bli den sista i historien. Många av de stora namnen har fallit bort från startlistan. Bennet, Snowsill och Haskins har samtliga dragit sig ur vilket gör att jag springer ut som nummer 11 i morgon(fast fortfarande med nummer 14 på badmössan...). Banan ser väldigt fin ut, stora bra vägar på cykeln med en ganska rejäl backe per varv, 6 totalt. Löpningen består av tre varv och inleds med samma backe som under cyklingen, sedan vändpunkt och tillbaka och förbi växlingen ut till en ny vändpunkt. Tävlingsområdet ligger fint i en park med en liten konstgjord sjö. Man kan stå upp ungefär var som helst i sjön så det gör inte så mycket om det blir lite fight kring bojarna. temperaturen ligger precis kring de 20 så det är fortfarande oklart om det blir våtdräkt eller inte. Just nu skiner solen men med lite regn under natten så kan det mycket väl sjunka. Vädret växlar oerhört, ungefär var 10 minut så det är svårt att säga vad som kommer att hända.
På måndag lämnar jag Kanada och flyger direkt över till Köpenhamn. Kommer att vila upp mig i Farum några dagar innan jag åker in till Köpenhamn för EM.
Hoppas på lite svenska färger i hejarklacken på lördag!!!
Detta kommer att bli sista tävlingen på denna "touren" och det väntar lite vila påföjlt av en ny träningsperiod.

4 kommentarer:

Hurricane sa...

jamie and i will be in kopenhamn och hejpå lördag 30.

lycka till i edmonton.

Anonym sa...

Lycka till i Edmonton. jag håller tummarna

Micke S

Anonym sa...

Lycka till!

Unknown sa...

Kanon!!! Ser framemot svenska flaggor..bodypaint...och pompoms!!!!