torsdag 21 juni 2007

Startlistan är uppdaterad och startnumrena utdelade...
Det är som nummer 14(!) jag kommer att springa ut på pontonen på söndag!!! (egentligen skulle det vara 13...men det har itu tagit bort från alla startlistor...)
Detta är min bästa ranking någonsing på en värdskuppstävling!! Nästa mål blir att få en simkapp endast med ett nummer på...
I sydafrika räknade jag ut att det borde ta mig ca två år att vinna en världskupp. Detta baserat på att jag fortsätter kurvan jag inledde förra året(27:a i Madrid, 20:e i Salford, 19:e i Hamburg, och 18:e i Richards bay). I alla tidigare starter har jag slagit min ranking samt avancerat upp positionsmässigt från föregående gång(med ett undantag; peking). Så om jag följer statistiken borde jag slå mitt ranking nummer (14) samt få en position bättre än 11:a. Statistiken ser LOVANDE ut :) haha
Tack och lov får man väl säga är ju inte sporten så att man kan lita på statistiken, resultatlistan från DesMoines förra helgen är ju ett bra exempel på detta. Men man kan ju alltid hoppas...
Har nu lämnat Victoria och hade en skön eftermiddag på färjans soldäck. Blir en natt på Sandman flygplats hotel i natt för den minst sagt tidiga flighten i morgon bitti...missar frukosten... suck. Känns annars som en väldig lyx att återigen ha en tv på rummet... i victoria blev det mycket sten, sax och påse....

3 kommentarer:

Hurricane sa...

glad midsommar lisa.
lycka till i edmonton i will be listening.

Unknown sa...

totaly agree..edmonton is an ugly place....

Hurricane sa...

hopefully it won't be too hot.

we see you in copenhagen next weekend for em yes?