onsdag 29 augusti 2007

Pa plats i Hamburg

2 dagar kvar...
Da sa, lämnade Witten tidigt i morse efter en dryg vecka i team Asics lägenhet. Träningen har gatt som smort utan nagra som helst tabbar. Jag har hallt mig frisk och skadefri an lang period och träningen jag lagt ner under sommaren har nu fatt sjunka in = KROPPEN KÄNNS KANON!
Sprang mina tusingar enligt plan, 3:31/3:19/3:13/3:09 med start 5 min. 200:ingarna(simning) igar flöt pa bra(5x200 desc) 2:37/2:34/2:31/2:27/2:24 utan att behöva ta i förrän mot den sista. Det svara nu blir att ha is i magen och inte bränns för mkt energi pa allt runtomkring. Gav mig själv husarrest pa hotell rummet efter inchecking. Hann med att se bade häck, höjdhopp och 400 semin(tror jag att de var..?) Wissman imponerade skarpt! Alltid kul med personbästa i mästerskap! Väldigt inspirerande... Tog en liten promenad nu pa eftermiddagen för att fa tiden att ga tills Tomas Wiker, Janne Massör och Erik anländer. Vi bor vägg i vägg med the red district... kände att jag var pa lite fel gata, vände och gick in och handlade nagra bananer pa lidl i stället :)
Startnummrena har ocksa kommit upp pa ITU's hemsida, varit nyfiken pa hur min ranking skulle räcka till...och över mina förväntningar har jag fatt nummer 1! Coolt! Kommer nog att dröja ett tag igen innan jag far ett enkel nummer pa armen igen.... Blir en trevlig upplevelse att springa ut pa pontonen först...manga platser att välja mellan...
Racebriefing i morgon eftermiddag. Sedan brakar det loss 13:40 pa fredag eftermiddag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar vara i en superform !
Ladda och lycka till !

Hurricane sa...

hej lisa kul! kolla detta blogg, and check out his last training season before he left for hamburg
http://simonwhitfield.blogspot.com/

have fun in hamburg and kick some ass