fredag 21 september 2007

Vila i skåne
Är nu tillbaka i skånska Löddeköpinge(strax utanför lund mest känt för center syd) och kombinerar sömn med bas träning. Gjorde comeback i stadsparks intervallerna i Lund igår(3 och 4min intervaller med 1 resp 1,5min vila) och simmar mina längder i tolvåkersbadet. Inte dumt alls faktiskt. Kroppen tycker det är lite halvtungt att träna igen, kan ha lite med jetlaggen att göra - i alla fall i början av veckan... Men tycker nog att den bör vara tillbaka på svensk tid igen. Förutom träningen har jag haft tid att sitta ner och sköta markarbete...skriva mail, ringa telefonsamtal och ta hand om såna saker som är svårt att göra på resa. T.ex. ta reda på varför bankomaten i peking tog mitt bankkort....
På söndag kväll tar jag natttåget till Falun och kommer tillbringa veckan däruppe med allehanda tester på Livi. Därefter blir det ett stopp i Stockholm och Lidingöloppet(ett försök att förbättra mitt personbästa på 10km) samt ett avstämningsmöte med Peter Reinebo från SOK.
På måndagen flyger jag ner till Rhodos för att ha god tid att aclimatisera mig till den grekiska värmen. Det blir alltså sista WC i år om inget oförutsett inträffar. Nere på plats finns då redan min kanadensiska träningspolare Carolyn som flyger in nästa vecka efter att ha mellanlandat i Hongkong för en pointsrace tävling.
Innan dess....tränatränatränasovasovsova....och dricka lite gott kaffe i lund

Inga kommentarer: